W dniach 02 – 03 czerwca 2018 roku uczniowie Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego uczestniczyli w  Pikniku rodzinnym, który odbywał się w ogrodach Kancelarii Premiera Rady Ministrów w Warszawie. Uczniowie zwiedzili salę posiedzeń Rządu, Centrum Informacyjne Rządu oraz Łazienki Królewskie. Uczniowie brali również udział w licznych atrakcjach  i konkursach przygotowanych przez organizatora.

Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy widziane oczami jednego z uczestników

W dniu 2 czerwca wyjechaliśmy na wycieczkę do Warszawy, której organizatorem była Gmina Leżajsk. Naszym opiekunem był Pan Arkadiusz Sobota. Wraz z przedstawicielami innych szkół  spotkaliśmy się pod  Urzedem Gminy w Leżajsku o godzinie 11.15. Po kilku godzinach podróży, za Ostrowcem Świętokrzyskiem zepsuł się autokar i musieliśmy czekać na dojazd drugiego. W tym czasie nasi opiekunowie organizowali nam świetne zabawy m. in. klasy, tańce, a następnie zamówili nam pyszną pizze, którą po tych wysiłkach bardzo szybko zjedliśmy. Na miejsce dotarliśmy ok. godziny 23. Każdy z chłopców dostał własny pokój z łazienką, dziewczynek było więcej, dlatego miały pokoje dwuosobowe. Rano o godzinie 6.00 wstaliśmy i poszliśmy zjeść śniadanie. Następnie była Msza Św. w Kościele. Kolejnym punktem było zwiedzenie Kancelarii Premiera. Przy wejściu  zostaliśmy dokładnie sprawdzeni przez ochronę. Przygotowano dla  nas mnóstwo atrakcji. Ministerstwo Obrony Narodowej udostępniło nam też pojazd specjalny Hammer ZDW-3. Widzieliśmy również pojazd sił zbrojnych, pojazd saperski TOPOLA-S. Ministerstwo Energii – Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo przygotowało dla nas wodę z suchym lodem, z której wydostawał się dym. Chciałbym uczestniczyć we wszystkim atrakcjach, lecz zabrakło czasu. O godzinie 13.30 spotkaliśmy się wszyscy przy wyjściu. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Łazienek Królewskich. Około godziny 17.00 wracając do Leżajska wstąpiliśmy do McDonald’s. Pod Gminę Leżajsk dotarliśmy przed godziną 22.00, gdzie przywitał nas Wójt Gminy Pan Krzysztof Sobejko, aby sprawdzić czy wróciliśmy cali, zadowoleni i szczęśliwi. Ta wycieczka była bardzo ekscytująca i pouczająca. Pomimo awarii autobusu bawiliśmy się świetnie. Chętnie jeszcze raz pojechałbym do Warszawy.  Opracował Tomasz Wiatr