Zdjęcia wykonał: Szymon Szewczyk - uczeń kl. Va

Oto wybrane fragmenty nagrań filmowych(zalecane jest użycie przeglądarek opera lub google chrome):

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszych filmów.

Nagrania filmowe i zdjęcia wykonał: Szymon Szewczyk - uczeń kl. Va

         Roboty są nie tylko przedmiotem fascynacji, ale także twórczością i innowacją, które mogą zmieniać świat. Uczniowie naszej szkoły z klas 2-7 postanowili udowodnić, jak szeroki jest ich potencjał, konstruując, programując i prezentując niesamowite roboty. Nagraliśmy serię filmów, które pokazują niezwykłe umiejętności naszych urządzeń - od wyścigów po zmagania sumo oraz nietypowe, ale wyjątkowo sprytne pojazdy.

Wyścigi z przeszkodami

Jeden z najbardziej ekscytujących momentów to wyścigi robotów wzdłuż specjalnie wyciętego toru wyścigowego. Roboty z wyczuciem omijają wzniesienia i przeszkody, prezentując nie tylko szybkość, ale także zdolności manewrowania w trudnych warunkach.

Współpraca i solidarność robotów

Intrygujące jest również spojrzenie na roboty współpracujące między sobą. Niektóre przenoszą bloczki, pomagając sobie nawzajem - jeden robot przekazuje, a drugi odbiera, tworząc efektywny system przenoszenia przedmiotów. Inne z kolei prezentują umiejętność omijania przeszkód, wykazując się inteligencją w wykonywaniu swoich zadań.

Walki sumo i nietypowe pokazy umiejętności

Filmy dokumentujące walki sumo pomiędzy robotami są prawdziwą ucztą dla miłośników technologii. Dynamika i strategie stosowane przez roboty zapierają dech w piersiach. Nie zabrakło również nietypowych pokazów umiejętności - robot, który może się przewrócić, ale nadal działać, prezentuje niezwykłą wytrzymałość i zdolność do kontynuacji działania mimo przeciwności.

Wizja przyszłości

To tylko wycinek pomysłów naszych utalentowanych uczniów! Wkrótce planujemy pokazać inne filmy, w których roboty uczestniczą w grach sportowych, takich jak symulacja gry w piłkę nożną, a także pomagają w nauce najmłodszych, na przykład poprzez symulację tabliczki mnożenia. Pragniemy ciągle eksperymentować i udowadniać, że nauka może być ekscytująca i innowacyjna!

Nasz projekt robotyki to prawdziwe świadectwo kreatywności, nauki i zaangażowania naszych uczniów. To dowód na to, że technologia może być nie tylko pasją, lecz także narzędziem do pokonywania wyzwań. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia naszych filmów, które są dowodem na nieograniczone możliwości, jakie niesie za sobą świat robotyki!

Oto wybrane fragmenty nagrań filmowych(zalecane jest użycie przeglądarek opera lub google chrome):

Nagrania filmowe i zdjęcia wykonał: Szymon Szewczyk - uczeń kl. Va

           Dnia 6.12. został rozstrzygnięty konkurs plastyczno - literacki „Ilustracja do wybranego wiersza o jesieni”. Jego uczestnicy mieli do wykonania pracę plastyczną inspirowaną wybranym wierszem o tematyce jesiennej w dowolnym formacie i dowolną techniką. W pierwszej kategorii wiekowej (klasy 0 – III) przyznano następujące trzy miejsca: I miejsce Klaudia Iwan – klasa II, II miejsce Anna Czerwień - klasa 0 „c” i III miejsce Julia Leśko – klasa I.  W drugiej kategorii (klasy IV – VIII) pierwsze miejsce przyznano uczniowi kl. VI Nikodemowi Baj, II – Karolinie Pliszka i III miejsce Gabrieli Maruszak. Na wyróżnienie zasłużyły prace przestrzenne Antoniego i Leona Wylaziów. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział. Laureatom gratulujemy. Zapraszamy wszystkich do udziału w konkursie  „Ilustracja do wiersza o zimie”.

Zdjęcia wykonał: Szymon Szewczyk - uczeń kl. Va

           Dnia  01.12 2023 r.  w bibliotece szkolnej miała miejsce uroczystość wręczenia książkowego prezentu w ramach kolejnej edycji kampanii „Mała książka – wielki człowiek”.  Uczniowie klasy pierwszej otrzymali z rąk Pana dyrektora książkę Emilii Dziubak pt. „Wnuczka antykwariusza” oraz poradnik dla rodziców i opiekunów, mówiący o korzyściach wynikających ze wspólnego czytania. Spotkanie  było także okazją do podsumowania i nagrodzenia  czytelników oraz zachętą do korzystania z biblioteki. 

Zdjęcia wykonał: Szymon Szewczyk uczeń kl. Va

              W mroźny , śnieżny poranek uczniowie klas IV-VII udali się do Łańcuta, aby wziąć udział w lekcjach muzealnych. Uczniowie klasy czwartej  spacerowali po wnętrzach zamku i podziwiali  niezwykłe drewniane dywany. Oglądali misterne układanki, poznali technikę intarsji i wspólnie zaprojektowali nowe wzory. Klasa piąta w zamkowych wnętrzach poszukiwała mitologicznych inspiracji . Niezwykłymi umiejętnościami musieli się wykazać uczniowie klasy VI i VII. Pani przewodnik zabrała ich na shopping w stylu retro, czyli zakupy księżnej Marszałkowej.Żeby wygrać musieli grać i robili to znakomicie. Przez chwilę byli posiadaczami  bezcennych dzieł sztuki znajdujących się na zamku w Łańcucie.

Podczas pobytu na zamku uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale przede wszystkim zdobyli wiedzę historyczną.

         Od kilku lat z pasją prowadzimy zajęcia w naszej szkole z robotyki, wprowadzając uczniów już od drugiej klasy szkoły podstawowej w fascynujący świat programowania robotów. Nasze kursy obejmują szeroki zakres umiejętności, w tym programowanie różnorodnych robotów, takich jak mBot1, mBot2, Ultimate, Lego NXT, oraz innych opartych o płytkę Arduino.

Nasi uczniowie zdobywają niezwykłe umiejętności, ucząc się, jak programować roboty do wykonywania zadań, które wydają się niemożliwe. Od poruszania się po linii po skomplikowane manewry na skrzyżowaniach, od pokonywania labiryntów po walki sumo - nasze zajęcia obejmują szeroki wachlarz wyzwań.

Ale to nie wszystko! Nasi utalentowani uczniowie uczą się programować roboty, aby reagowały na kolory, były zdolne do przenoszenia przedmiotów dzięki ramieniu i szczypcom, a nawet były w stanie symulować dialog z ludźmi. Wspaniale obserwować ich, jak programują roboty tańczące i odtwarzające dźwięki syren policyjnych, kolęd, sygnalizacji świetlnych itp.

Całe to przedsięwzięcie jest możliwe dzięki projektowi "Laboratoria Przyszłości" oraz dobrej woli naszego wójta Krzysztofa Sobejki, który przeznaczył dodatkowe godziny na te zajęcia. Nawet nauczyciel, który prowadzi zajęcia z programowania robotów, wykazał się kreatywnością, tworząc tor wyścigowy z drewnianej sklejki przy użyciu techniki cięcia laserowego, używając własnego sprzętu. Zarówno tor, jak i roboty, są widoczne na załączonych zdjęciach.

Jesteśmy dumni z osiągnięć naszych uczniów i zaangażowania naszej społeczności szkolnej w rozwijanie tych innowacyjnych programów. Patrząc w przyszłość, mamy nadzieję, że będziemy mogli podzielić się jeszcze większą różnorodnością programów i osiągnięć z zakresu robotyki i programowania.

Dziękujemy wszystkim, którzy wspierają naszą inicjatywę i otwierają przed naszymi uczniami drzwi do fascynującego świata technologii!

Zdjęcia wykonał: Szymon Szewczyk uczeń kl. Va